Zabezpečení
Neb jsem auto kupoval kdž ještě stápo bez mála půl milionu a dalších cca jsem do něj investoval, samozřejmě jsme se bál o odcizení či ukradení jednotlivích částí, proto jsme se snažil vyřešit i toto.
Auto má velice sofistikovaný zabezpečovací systém. Při zmknutí na dálkovém ovladači je automaticky zapnut alarm, a soušastně sním odpojen přívod paliva pro možné odjetí.
Proti zlodějům je vozidlo chráněno těmito detektory:
- Násilné otevření jakých koliv dveří
- Pohyb v kabině (ultrazvukové čidlo)
- Rozbití libovolného skla (akustický snímač reaguje na silnější rozbití okení tabule)
- Otevření kapoty motoru
- Nadzvednutí některé části vozu (odtah, zvedák při odcizní kol)
- Snížení napětí - odpojení hlavní baterie
V případě této detekce nastane:
- Rozhoukání první, tlaskson v oblasti motoru
- Rozhoukání druhé, zálohovaná siréna, houká i při odpojení baterie v poběhu kola
- Rozhoukání třetí, zálohovaná siréna houká v interieru vozidla a díky hluku zamezuje vykradení vozu. Nelze nic vzít, zloděj s emusí chytit za uši.
- Přenos poplachu na telefon, volání - SMS o druhu poplachu
V případě již odcizení vozu či manipulace je možno zjistit přibližnou polohu vozidla pomocí BTS (město s přesností cca 100 m mimo město cca 1 Km (o proti GPS, složité zarušení)
GSM komunikátor a dvě sirény jsou zálohovány proti odpojení baterie na cca 20 hodin
Krom této aktivní ochrany, má Opel velmi zajímavou pasivní ochranu, a to pomocí blokace zámků.
Při prvním stisknutí zamčení se vozidlo klasicky zamkne. při druhém stisku se odpojí zámky a vnitřní kolíky není tedy možno vozidlo odemknout ani vilomením zámků či rozbití oken a vytažení čudlíků. Tedy za hluku sirén lze ukrást jen to na co dosáhnu skze rozbité okno.
Imobiliser
Vozidlo je standardně vybaveno imobiliserem s transponderem (vysílačem) v klíčku. Aby nebylo možno v řídící jednotce kód přeprogramovat je pin v diagnostické zásuvce posunut.
Zároveň alarm doplňuje druhý imobilizační okruh jenž přerušuje přívod paliva ke vstřikovcímu čerpadlu.
I přes veškeré tyto vychytávky mám auto pojištěné a to u České pojišťovny na 220.000 Kč všetně povinného ručení a kompletní havarijní pojistky platím 13.000 Kč ročně (bez havarijní jen odcizení a povinné ručení je 6000 Kč)